Kazalo:
- Zakaj je fizična glasba pomembna
- Od Spindittyja
- Vaša glasba v 20 letih
- Kaj lahko storimo?
- Komentarji
Avtor je kitarist in basist z več kot 35-letnimi glasbenimi izkušnjami.
Zakaj je fizična glasba pomembna
Če ste bili v 60-ih oboževalec Beatlov, ste verjetno kupili Sgt. Plošča Pepper's Lonely Hearts Club Band, ko je prvič izšla leta 1967. Stavim, da ima veliko oboževalcev Beatlov še vedno iste originalne albume, za katere so takrat porabili svoje denarje. Še vedno obstaja v fizični obliki, tudi če je nekje shranjena v škatli. In če greš ven in najdeš gramofon, ga lahko še vedno poslušaš.
Če ste nekoliko mlajši in ste bili leta 1980 oboževalec Beatlov, ste verjetno kupili Sgt. Poper na kaseti. Če ste še mlajši, ste leta 1990 verjetno kupili album na CD-ju.
Hudiča, verjetno je veliko ljudi, ki imajo Sgt. Pepper na vinilu, kaseti in CD-ju, ki se je nadgradil vsakič, ko se je tehnologija spremenila. Veliko kopij vsakega od njih še vedno obstaja nekje. So fizične stvari, ki se jih lahko dotaknete in držite.
Toda naslednja generacija, ki kupi Sgt. Pepper bo to naredil v digitalni obliki. Kje bo ta digitalna kopija čez deset, dvajset ali trideset let? Verjetno ne bo obstajala in vsaj ne vaša različica, ki ste jo prenesli.
Od Spindittyja
Beatli so ena stvar, kaj pa nova skupina, ki danes izda svoj prvi album? Če se večina njihove glasbe prodaja v digitalni obliki, kje bodo ti albumi v prihodnosti? Zbirke glasbe v digitalni obliki preprosto ni mogoče obdržati leta in desetletja, kot bi lahko z vinilom, kasetami in zgoščenkami. Če upate, da boste to storili, ste odvisni od vrste malo verjetnih spremenljivk.
Kaj pa, če izgubim svojega Sgt. Pepper album, ko moj računalnik eksplodira ali se tehnologija spremeni, si morda mislite. Zagotovo bodo različice starega albuma v novih formatih, tako kot so bile na kaseti in CD-ju. Lahko ga preprosto kupite znova.
Prav imaš. Albumi Beatles bodo verjetno do konca časa na voljo v najsodobnejših formatih, vendar to ne velja za vse skupine. Lepo je misliti, da bodo založbe še naprej ponujale glasbeno skupino v novih formatih za vse, ki si jo želijo, a če denarja ni, se zagotovo ne bodo trudili. Obstajale bodo pesmi, albumi in cele skupine, ki bodo na koncu popolnoma izgubljene v času.
To se je zgodilo tudi pri drugih formatih. Toda razlika je bila, če je skupina izdala album z vinilnimi ploščami leta 1965 in ta nikoli ni bil izdan na kaseti ali CD-ju, so vsaj kopije vinilne plošče potencialno še vedno prisotne. Čeprav nekateri redki ali stari albumi niso več natisnjeni v nobenem formatu, bi lahko, če se boste zamislili, starega kupili na eBayu ali pri zbiralcu, če boste imeli srečo.
To ne bo res za digitalno glasbo. Založbe se bodo odločile, katera glasba bo živela in umrla na podlagi priljubljenosti, kar so vedno delale. Toda brez fizičnih kopij bodo oboževalci prihodnjih generacij zamudili veliko odlične glasbe, ki ni uspela. Enostavno bo minilo.
To bo še posebej močno prizadelo ljubitelje bolj nejasnih žanrov, kot so metal, jazz in klasika. Če ste priložnostni oboževalec pop glasbe, vam verjetno ni vseeno. Vendar pa rad pomislim, da bi vas morda zanimalo preprosto zato, ker bo izguba toliko odlične glasbe naredila svet slabši.
Vaša glasba v 20 letih
Če danes kupite album v digitalni obliki, ali pričakujete, da ga boste imeli še čez dvajset let? Če je tako, računate na nekaj malo verjetnih dogodkov. Upati morate, da bo čez dvajset let še vedno kakšen program ali storitev, ki predvaja ne glede na format, v katerem je shranjena vaša glasba.
Morali boste upati, da bo ne glede na tehnologijo, na kateri jo shranjujete, ostala sposobna preživeti, nedotaknjena in brez virusov, ter da ne pozabite vsega pravilno varnostno kopirati in prenesti vsakič, ko zamenjate računalnike ali naprave.
Če svojo glasbo shranjujete na spletu ali v oblaku, se morate zanašati na te storitve, ki bodo na voljo čez dvajset let, in upati morate, da ne bodo imele težav ali izginile čez noč. Morali boste upati, da če se kaj slabega zgodi, obstaja še kakšna različica vaše glasbe, ki jo lahko nadomestite z izgubljeno kopijo.
Da bo jasno, digitalna glasbena tehnologija je dobra stvar. To je dobro za nove bende, dobro je za uveljavljene skupine in je dobro za potrošnika. Vsem olajša stvari, in če ste nepodpisana skupina, še nikoli v zgodovini ni bilo časa, ko bi bilo bolj mogoče svojo glasbo posredovati več ljudem.
Vendar nima trdne posode in to je velik problem. Ne moremo se zanesti na trde diske in vseprisotno »shrambo v oblaku«, da bi zaščitili svojo glasbo in kulturo v prihodnjih letih ali desetletjih. Če se to ne spremeni, bo čez dvajset let veliko glasbe, ki se je spomnite iz preteklih let, do katere preprosto ne boste imeli več dostopa. Morda obstaja nekje, v digitalnem trezorju kakšne glasbene hiše, a kar zadeva javnost, ga ni več.
Osebno mi je všeč ideja, da se lahko spomnim skupine iz srednješolskih ali študentskih dni in še vedno zlahka najdem njihovo glasbo. In zame in poznava mnoge druge, gre tudi za več kot le za zvočni del albuma. Všeč mi je slika albuma, listanje notnih zapisov in besedil pesmi ter vse druge odlične stvari, ki so priložene CD-ju ali albumu. Z digitalno glasbo je vse izginilo in to je res žalostno.
Kaj lahko storimo?
Prejšnji dan sem se sprehajal po trgovini z varčnimi izdelki in pregledoval njihove police z rabljenimi CD-ji. Nekdo je nekoč mislil, da je dobra ideja kupiti vsakega od teh albumov, a se je od takrat odločil, da jih ne želi več. Tako so jih prodali v varčevalni trgovini, kjer jih lahko druga oseba prevzame po zelo ugodni ceni. Glasba živi še eno generacijo.
Če bi bili digitalni albumi, bi jih prvotni lastnik preprosto izbrisal, ko bi jih bilo naveličano. Kakšen zločin. Ali obstaja način za spremembo tega načina razmišljanja in ali bi si to sploh želeli?
V svojih 30+ letih kot glasbenik sem prišel do nesrečnega zaključka, da je poskus ustvariti kakršno koli logično spremembo v mainstream kulturi kot poskušati ustaviti orkan z namizno ventilatorjem. Velika večina ljudi preprosto ne zanima, kaj se bo zgodilo čez dvajset let. Kot potrošniki želijo tisto, kar je najcenejše in najlažje, in na nek način je to razumljivo. Še naprej bodo prenašali pesmi za nekaj dolarjev na pop, glasbena industrija pa jim bo še naprej dajala, kar želijo. Pričakovati, da se bodo ljudje zbudili in ugotovili, kakšno škodo bi to lahko povzročilo, je nerealno.
Torej, če te slučajno zanima glasba, kaj lahko storiš? Zame je odgovor, da še naprej kupujem zgoščenke, dokler ne pride druga oblika fizičnega albuma. Morda jih ne bom mogel igrati v svojem avtu, vendar jih bom vsaj čez 20 let še vedno lastnik. Tako kot danes vinilne plošče bo verjetno še vedno obstajal način za njihovo predvajanje.
Če se odločite za nakup samo digitalne glasbe, morate najti varen način za shranjevanje, ki ga v celoti nadzorujete sami. Imel bi sistem namenskih bliskovnih pogonov in verjetno varnostne kopije le-teh. Če je edina kopija glasbe v vašem telefonu, sprašujete za težave.
Kar zadeva moj Jeep, bom verjetno nekaj svojih CD-jev pretvoril v digitalni format, da jih bom lahko poslušal med vožnjo. Verjetno jih bom moral prenesti na svoj računalnik in jih premakniti na bliskovne pogone ali kartice SD.
Vse to se zdi kot velika težava in nekaj, kar ne bi smeli storiti samo za poslušanje glasbe v avtu. Moral bi obstajati lažji način. Kot, morda nekakšen disk, ki bi ga lahko vstavili v predvajalnik na armaturni plošči. ja. Nekdo bi moral delati na tej ideji.
Komentarji
KCrusty 31. julija 2020:
Imam tudi veliko CD-jev … morda le nekaj sto ali manj. Toda, kot ste omenili, ko preidete na drugo obliko, kolikokrat boste plačali za licenco za poslušanje tistega, kar že imate, če ste kopirali vse svoje CD-je na trdi disk osebnega računalnika in premaknite svoj medijski predvajalnik na nov računalnik bodo za igranje potrebovali licence. če nimaš tiskanega izvoda, potem nimaš sreče. Toda večina ljudi ne bo skrbela za ohranitev svoje stare zbirke
Jon Meltzer 10. februarja 2020:
Dokler bom lahko še naprej dobival CD-je za 1 dolar na razprodajah v knjižnici, ker jih vsi hipsterji odlagajo za vinil, jih bom kupoval še naprej.
Hudiča, spomnim se, ko je bil vinil "brez vrednosti". Še dobro, da sem takrat večino svojega prihranil, da ga lahko zdaj prodam :-)
Soaceman555 30. novembra 2019:
Upam, da bodo CD-ji živeli naprej. Morda na način, ki ga ima vinil. Še vedno izdelujejo predvajalnike plošč. Upajmo, da bodo še izdelovali CD predvajalnike. Infact Rega je v glavnem izdelovalec gramofonskih predvajalnikov, pravkar je izdal neverjeten CD predvajalnik. Mislim, da bomo v prihodnosti priča izdelavi CD predvajalnikov višjega cenovnega razreda za prave ljubitelje kakovostne glasbe.
Shaun 8. oktobra 2019:
Pravzaprav, tudi če zgoščenke izginejo, se fizični albumi vračajo prek vinilne plošče. Predvideva se, da bo prodaja letos presegla zgoščenke, prvič po letu 1985, pri čemer je eden izmed najboljših prodajalcev isti klub Sgt Peppers Lonely Hearts, o katerem ste govorili. Hudiča, Target je pravkar postavil Ogromen digitalni zaslon Abbey Rd, ki oglašuje 25-letno ponovno izdajo Abbey Rd v svojem oddelku za elektroniko. Celo Walmart prodajni vinil! Večina Indie Rocka, Electrinic Dancea in Synth Popa, ki jih poslušam, ponuja fizične izdaje na CD-ju, kasetah in vinilu, čeprav so pri majhnih založbah. Torej vse upanje ni izgubljeno prijatelj. Igraj naprej!!
Guitar Gopher (avtor) 25. avgusta 2019:
Hvala Wesman. Obožujem svoj Jeep. Želim si, da bi imel CD predvajalnik! V računalniku imam kopiranih nekaj CD-jev, vendar se mi zdi neumno, da moram to storiti samo zato, da jih prenesem na bliskovne pogone ali kartice SD, da jih lahko uporabljam v svojem avtomobilu. Moral bi biti sposoben samo potisniti CD v armaturno ploščo, hudič!
Wesman Todd Shaw iz Kaufmana, Teksas, 24. avgusta 2019:
Strinjam se, da je tukaj problem. Toda hkrati imam še vedno vso glasbo, ki sem jo prenesel iz Limewire na svoj računalnik z operacijskim sistemom Windows XP, ki je bil moj prvi računalnik.
Sem velik oboževalec nekaterih nenavadnih stvari. Obožujem veliko bluegrass in country rock stvari, nikoli mi ni uspelo najti torrentov za to. Vzemite na primer Grama Parsonsa. Vsi vedo, kdo je bil Gram Parsons. Bil je v The Byrds, potem jih je zapustil, da bi se naložil s Keithom Richardsom, in je OD'd, njegovi prijatelji pa so mu ukradli truplo itd itd.
ja. Ne najdem nekaterih njegovih stvari v digitalni obliki. Še vedno imam VSE CD-je. Polovica pa jih je zdrobljena. Praske in bodo preskočile in preskočile, ob predpostavki, da jih kdor koli želi poslušati na CD predvajalniku.
Zadnjič, ko sem bil pri mlajšem bratu, mi je pravkar začel podajati zgoščenke, da jih vzamem s seboj. Dal mi je ta velik fancy komplet plošč Stevie Ray Vaughan. Res je kul, ker prihaja v večjem paketu z malo knjige. Mislim, da ga lahko kopiram na svoj računalnik. Imam en majhen poceni star CD predvajalnik in predvidevam, da še vedno deluje.
Imam terabajtni zunanji pogon. O, hudiča, ne, ni niti napol poln, glasba pa ni največja, saj so glasbene datoteke na splošno veliko manjše od filmov. Razmišljal sem že o tem, da bi dobil rezervni zunanji disk za varnostno kopiranje moje varnostne kopije.
Čestitke za Jeep. Prej sem poznal občutek, ko sem dobil čisto novo modno igračo za vroom vroom. Enkrat sem imel opremljeno Toyoto Tacomo 4x4.
Guitar Gopher (avtor) 24. avgusta 2019:
@Lastnik glasbe - Mislim, da imaš morda prav.
Lastnik glasbe 23. avgusta 2019:
potrošniki želijo CDS, to je strogo še en velik nadzorni mehanizem poslovanja
Dan 11. avgusta 2019:
Še vedno imam CD-je, vendar postaja vse težje. Vse več skupin se "osvoji" in objavlja svoje stvari včasih samo digitalno ali pa so CD-ji le v omejenih nakladah, zato jih moram hitro kupiti. Ampak jaz sem pri svojih 40-ih, mislim, da mlajše generacije ne skrbijo toliko za glasbo in oddaje v živo, kot sta jo imela moja generacija in generacija mojih staršev. Vse, kar imam digitalno, je najvišje kakovosti, kar lahko dobim, in hranim več varnostnih kopij (varnostne kopije so na splošno pomembne).
BetaZed 27. aprila 2019:
Kot ljubitelj glasbe in IT strokovnjak, pravim, da je vaš strah napačen. Internet ohranja vse. Mislim, da fizični formati ne bodo popolnoma izumrli (čeprav CD-ji lahko). Večina glasbe bo na voljo na nekem fizičnem mediju. Tudi če ni, glasba ne bo izgubljena zaradi (in nerad to rečem) skupne rabe datotek (ali piratstva, če želite). Skupna raba datotek in odstranitev upravljanja digitalnih omejitev (če citiram EFF) iz digitalne glasbe bosta omogočila, da bo trajala veliko dlje.
Kljub temu se bojim, da je veliko digitalne glasbe že izgubljeno. Pred mnogimi leti so nekateri izvajalci izdali brezplačne skladbe na MP3.com in pozneje na music.download.com (in pred kratkim jamendo). Tista prva dva sta šla po poti dodoja in v čudni nesreči je bil velik del moje zbirke s teh strani izgubljen. Glasba Drakonic, pa Enigma, Dingo Love Machine in še nekatere, ki jih ne znam več poimenovati, ki jih nikjer (vključno z pravno vprašljivimi viri) nisem našel. Torej vaš strah ni popolnoma napačen, ampak bodo prvi izginili majhni neodvisni izvajalci, ki se izogibajo glasbeni industriji.
Lisa 28. novembra 2017:
To se mi je zdelo res zanimivo branje.
Guitar Gopher (avtor) 25. marca 2017:
Živjo Chris. Mislim, da nisem zamudil te točke. Moja poanta je, da z odvisnostjo od digitalne glasbe, tudi pretakanja, dovolite drugi entiteti (kot je Spotify), da določi, do česa imate dostop.
Zagotovo lahko poslušate albume bendov, ki ostajajo ali so bili vsaj nekoliko popularni, a je "vsak" album res na voljo? Tudi kakšen obskurni žanr ali skupina, za katero še nihče ni slišal, da je izdala samo en album?
V svoji zbirki imam CD-je, ki preprosto niso več na voljo nikjer, razen če so naprodaj pri zbiralcih na spletnem mestu, kot je eBay. Ali se lahko zanesemo na storitev pretakanja, ki nam bo še naprej dostavljala te naslove? Ali ni bolje, da si lastimo glasbo in jo nadzorujemo sami?
V redu bi bilo, če bi vinil vztrajal, dokler založbe izdajajo nove albume v nekem fizičnem formatu. Bojim se, da bo veliko glasbe izgubljeno, ko bodo prenehali s tem. In plošče v avtu žal ne morem poslušati.
Hvala za vaš odgovor na to razpravo! Mislim, da ste na mestu s prehodom na pretakanje iz prenosov. Resnično cenim vaše misli!
Chris 24. marca 2017:
Tukaj pogrešate ključno točko. Dejstvo je, da vse več ljudi sploh ne kupuje digitalne kopije glasbe. Pretakajo ga. Imajo račun pri storitvi pretakanja, kot je Spotify, in tam je vsak album, ki jim je všeč. Ves čas. Ne glede na to, katero napravo ali računalnik uporabljajo za prijavo.
Se pa do neke mere strinjam s tabo. CD-ji so mrtvi. Temu ni pobegniti in škoda je, da fizične kopije glasbe izumirajo. Zaradi tega se zdi, da je glasba bolj razpoložljiva in posledična izguba prihodka, ko se je fizična prodaja zmanjšala, je naredila založbe bolj konzervativne in manj pripravljene tvegati. Posledično sta se zmanjšala kakovost in zlasti inovativnost.
Vendar pa tudi digitalni prenosi umirajo. V ne tako daljni prihodnosti se bo ideja o nakupu digitalne kopije glasbe zdela tako zastarela kot kasete zdaj. Prenos bo prevzel, kot se že dogaja.
Obstaja ena opazna izjema pri upadanju fizičnega formata - vinil, ki se močno vrača.
Kmalu bodo vsi pretakali glasbo, a če vam je album res všeč in ga želite kupiti, ga boste dobili na vinilu. To bo edini fizični format, ki bo preživel vse to, ker je to format, ki si ga želijo zagrizeni avdiofili, ki so pripravljeni plačati čez kvote. Vinil ali pretakanje. To je prihodnost.
Smešno, kako izvirni fizični format grozi, da bo preživel vse formate, ki so ga poskušali zamenjati.
Paul B 23. februarja 2017:
Odlična zgodba. Mislim, da je tukaj velika težava – in na to ste nekoliko aludirali – glasba sama. Glasba je postala izdelek za enkratno uporabo. Nihče ne bo skrbel za pesem Britney Spears čez 30-40 let, kot pri A Day in the Life. Torej, zakaj bi se založbe/producenti obremenjevali s stroški, ko pa bodo pop potrošniki potegnili mp3 v smeti, ko se bodo naveličali te bedne pesmi. Potrošniki gledajo na glasbo kot na pokvarljivo blago, ki se kar pokvari.
Ljubitelj jabolk 18. decembra 2016:
Nisem prepričan, toda ves avto stereo v PH je še vedno naložen s CD/DVD predvajalnikom, tudi znane znamke, kot je Sony in itd. Poskusite kupiti v Amazonu, mislim, da lahko vidite, da veliko ljudi še vedno kupuje predvajalnik glasbe s CDROM-om .
Guitar Gopher (avtor) 17. decembra 2016:
@Mike: To je noro! Glede na anketo v tem članku se zdi, da 75 % ljudi še vedno kupuje CD-je, zato ne vem, zakaj se avtomobilska podjetja tako želijo oddaljiti od njih.
Mike 16. decembra 2016:
Nekdo, ki sem ga nov, je naročil novega Aston Martina z vsakim dodatkom, ko je šlo za zbirko, je bil šokiran, ni bil vgrajen CD predvajalnik, ni hotel prevzeti dobavo približno 15.000 kasneje novo posebno izdelano konzolo in ja, to je še en dodatek, ki zdaj stane 170.000 skupaj, ki ga je vozil to stran da resnična zgodba
SAS 3. avgusta 2016:
Odličen članek! 100% se strinjam s tabo glede tvojih opažanj. Morda bo prišlo do neke vrste evolucije v formatu fizične glasbe, a bo pokazal čas. Po drugi strani pa samo kupim CD-je in jih kopiram na svoj PS3 in to zame deluje!
Guitar Gopher (avtor) 16. maja 2016:
Hvala Jeff. Vidim vrednost tudi v novejši tehnologiji.
Jeff Yelton 15. maja 2016:
To je ODLIČEN članek in strinjam se z vsem kar ste rekli o fizični naravi cd-jev, kaset, albumov itd. Hudiča, nikoli se nisem pretvarjal v CD-je!!! Še vedno predvajam svojo glasbo na svojem kasetofonu ali gramofonu. Imam trdi disk s približno 3000 skladbami na njem, tako da imam digitalno različico nekatere svoje obstoječe fizične zbirke in tam imam druge pesmi, ki jih na LP ali kaseti nimam. In vedno obstaja youtube.
Bob (brez telesa) Smith 12. maja 2016:
Bilo je pronicljivo. Christini (moji ženi) sem pripovedoval o članku in ugotovila, da so tukaj predstavljene točke zelo zanimive. In ker je ona pametna v našem gospodinjstvu, moram reči, da je bil članek res zelo visoko ocenjen. hahaha
Guitar Gopher (avtor) 12. maja 2016:
Hvala Stephanie! Mislim, da je to ena od tistih težav, kjer jo dobiš ali pa ne. Očitno razumeš!
Stephanie Ford 11. maja 2016:
Fantastičen članek! se z vsem srcem strinjam! Obožujem svojo zbirko vinilov in zbirko CD-jev in nikoli se jih ne nameravam znebiti. Je kot knjižnica fizičnih kopij stvari, ki me osrečujejo. Seveda zavzame prostor, vendar je moja glasbena knjižnica skupaj s čudovitimi umetninami, besedili, vstavljenimi plakati itd. in všeč mi je.
Guitar Gopher (avtor) 11. maja 2016:
Hvala brez telesa. Stvar z avtomobilom je bila tisto, kar me je dalo na razmišljanje. Lahko živim brez CD predvajalnika v vozilu, vendar me druge težave zelo skrbijo.
Robert E Smith iz Rochesterja v New Yorku 10. maja 2016:
Potreboval sem avto za zamenjavo svojega Saturna iz leta 2002. Z ženo sva šla po nakupih in našla sem avto, ki mi je preprosto všeč. Ampak žal … CD predvajalnika ni. Moja žena je skoraj kričala. Ni slišala, da se predvajalniki CD-jev umikajo iz novih avtomobilov. Toliko njenega življenjskega sloga je poslušanje njene gospelove glasbe (Fred Hammond in podobno) in vseh najnovejših modnih muh, ki jih želi igrati znova in znova (kot Prince od njegove smrti znova in znova). Vendar sem se oddaljil … Njeno "ponovno sinhroniziranje" tablice ali naprave vzame preveč časa, ko ima skladbe urejene in iste različice istega izvajalca vsakič, ko se sprehaja po enem spominskem pasu, kot to pogosto počne . Noben CD predvajalnik jo ne moti veliko bolj kot mene, vendar mi je všeč resničnost spomina v roki, ki ga občasno obiščem. Sam vzamem svoj mali popolni avto ven in parkiram v gozdu ali pod kakšnim senčnim drevesom in na svojem inštrumentu delam svojo glasbo, se družim z naravo (ali morda obnoram naravo). Všeč mi je bil ta članek in k njemu bom napotil svojo ženo, da bo lahko opazovala trende, ki se bodo morda spet spremenili. Bob.
P.S. Ta članek pripnem na svojo ploščo Pinterest, "Za ljubezen do glasbe."